Rennebu Martnan er over for denne gang. Hverken Hilde eller jeg kunne pakke ned plaketter og æresbevisninger for beste produkt eller butikk, men alt i alt er vi godt fornøyde med salg og respons på eget designet.

Det var en opplevelse å delta på en fantastisk velorganisert martnan der utstillerne, altså oss- ble ivaretatt på aller beste måte! Det var hjelp å få til bæring og trilling ved opprigg. Gratis frokost med laks og eggerøre. Kaffe og kaker på trillevogn. Og vaflene og drikken jeg til stadighet hentet i informasjonen til spesial pris, ble samlet og betalingen faktureres i etterkant!

Hver morgen mottok vi en miniavis med dagens meny, foregående dags besøkstall, værprognoser, melding om amerikanske turister på vei etc etc. Det regnet idag. Men i dagens nyheter fikk vi oppgitt at det skulle slutte å regne før kl. 12. Selvfølgelig gjorde det det!

Dugnadsånden hvilte aldri. Hele bygda var med!

 

Det var MYE vaffelrøre som skulle lages..

 

 

Da jeg tok meg en ørliten 10minutters idag, så jeg en dress antrukket herre komme stigende. Det glimtet i gull og glitter. Og jammen hang det ikke et helt kjede og dinglet på brystkassa. Det var sjølveste ordføreren som var ute og kastet glans!

Jeg kunne bare ikke la han gå, men la på sprang for å ta han igjen. Høflig spurte jeg om det virkelig var Rennebu ordføreren som stod foran meg. Og om han vil gjøre meg den ære å stille på et aldri så lite fotografi. Hr. ordfører var villig som bare det, mot at jeg lovet å komme tilbake neste år.

Så noen pris ble det altså ikke. Men det er nok ikke mange  av utstillerne som sitter på en personlig invitasjon fra bygdas øverste sjef!

 

2 stykker som er glade i å pynte seg!